Vůz je označen jako AMG 53, co najdete pod jeho kapotou? Technická specifikace hovoří jasně: Řadový třílitrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 435 koní je vybaven jedním turbodmychadlem a jedním elektrickým kompresorem (ve voze je 48 voltová palubní síť). Elektromotor je velice důmyslně umístěn mezi motorem a převodovkou, vydá výkon 16 kW. Elektromotor je označován jako EQ Boost a vůz je tudíž jakýmsi malým (mild) hybridem. Elektromotor dokáže vyvinout točivý moment 250 Nm, který při plné akceleraci vůz posiluje, a zároveň se postará o krátké popojíždění při stání v kolonách a v městském provozu, aniž by pracoval spalovací motor.
Obrovský výkon točivého momentu posíleného elektromotorem
Úžasný točivý moment 520 Nm je přenášen na všechny čtyři kola současně, což zajišťuje systém 4Matic+.
Převodovka je pouze automatická, devítistupňová, manuální převodovka nebude k dispozici.
Vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, jedná se tedy o robustní, ale velice svižný stroj. Maximální rychlost je 250 km/h, dá se i za příplatek navýšit až na 270 km/h. Spotřeba se uvádí zhruba 8,5 litru na 100 km.
Rychlá akcelerace, filtr pevných částic
Elektromotor je u tohoto vozu konstruován tak, aby minimalizoval po sešlápnutí plynu zpožděnou reakci, takže je odezva na sešlápnutí plynu velice ostrá. Tvrdí se, že je akcelerace doslova ostrá jako břitva. Úkolem elektromotoru je pomáhat roztáčet zážehový motor, kdy dojde k jeho deaktivaci systémem start/stop.
Elektromotor pochopitelně pracuje i jako startér. A když zážehový motor pracuje, slouží zároveň jako alternátor. Důmyslné řešení. Elektromotor je ve voze instalován i kvůli snižování spotřeby paliva.
Vůz AMG CLS 53 je vybaven filtrem pevných částic a je tudíž jedním z mála sériově vyráběných vozů se zážehovým motorem, který tímto filtrem disponuje.
Jaká bude cena automobilu Mercedes AMG CLS 53, zatím výrobce neprozradil. Měl by se vyrábět i ve verzích Cabriolet a Coupé.