V posledních letech se nejen v naší zemi značně rozrostl počet nejrůznějších obchodních center. Najdeme je dnes prakticky v každém větším městě. Obvykle se jedná o budovu, kde najdeme spoustu nejrůznějších obchodů, které nabízí prakticky vše, od oblečení přes šperky, knihy až po potraviny.
Pro mnoho lidí to představuje možnost, jak si pohodlně nakoupit vše, co potřebují, na jednom místě. To platí zejména před Vánoci, kdy je tímto běhání po obchodech a shánění vánočních dárků značně zjednodušeno.
Je jasné, že tato centra chtějí přilákat co nejvíce zákazníků, a proto se drží osvědčeného modelu. I to je důvod, proč vypadají v podstatě všechny stejně, jen s drobnými rozdíly, danými rozměry budovy. A jednou z věcí, kterou zde vždy najdeme, je skleněné zábradlí KMK Design.
To je součástí jak schodišť, pokud je ono centrum vícepatrové, což bývá častý případ, tak i ohrazení. Je totiž také zvykem, že prostřední část je ponechána volná. To sice značně omezuje prostor, kudy mohou lidé chodit, avšak má to svůj důvod. Ten souvisí s tím, proč je používáno právě toto zábradlí.
Je nutné si uvědomit, že jednotlivé obchody musí za pronájem plochy v daném centru platit. A peníze získávají právě od zákazníků. Je tedy jasné, že jich chtějí mít co nejvíc. Zároveň majitelé centra dobře vědí, že když se zde bude obchodům dobře dařit, budou moci zvýšit nájem, jelikož se bude jednat o atraktivní lokalitu. Je tedy jasné, že se snaží na lidi zapůsobit tak, aby si toho co nejvíce koupili.
To v tomto případě znamená jim poskytnout maximální rozhled. Musí mít možnost vidět co nejvíce obchodů najednou, aby alespoň některý z nich upoutal jeho pozornost. Čím více jich totiž uvidí, tím více jich i navštíví, neboť jej přemůže zvědavost. A čím více lidí danou prodejnu navštíví, tím vyšší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. A tím se i zvýší zisk – a o to tu jde, jak již bylo řečeno, v první řadě.